Alchemist - Evilcrusher (recenze)

10. července 2014 v 6:43 | Drtič kacířských pohlaví
Alchemist - Evilcrusher (CD-R, 2013, samopal)

Než stačí normálně líná kapela zaplatit další měsíční pronájem zkušebny, neúnavný Mentol, chrlí desku za deskou. Zdá se, že veterán regionální scény, kytarista, zpěvák a skladatel 'hází perly sviním'. Tolik muziky, kvanta písniček, nepočítaně nápadů, nezměrné energie... a svět nedbá.

Krátký úvod mě v okamžení, už počtvrté, vtahuje ke skladatelově 'zlodrtící múze' (1), aby se mě společnými silami pokusili 'moderně zotročit' (2). Je-li využita 'zbraň hromadného tvoření' (3), posluchač může být udolán. Starý přežitek, že na každé správné metalové desce má být ploužák 'není potřeba vysvětlovat' (4), ale já 'Vám odpouštím' (5). 'Vnitřní démoni' (6) pohání solidní groovy, jež přeruší 'ciemno dziura' (7). Ptát se, 'kdo stvořil Boha', je podobné, jako hledat moment, kde se vzalo entrée, upomínající na nejlepší doby vzestupu elektroniky. V tu ránu je zapomenuto, odlétá jako 'mrtvé duše na křídlech motýlích' (8). 'Čekání na syna' (10), než se například vrátí z hospody, lze vyplnit čímkoli. Osobně jsem to nezažil, takže nezbývá, než pohlédnout do 'zrcadla mé blbosti' (11). To je původně leštěno k dokonalosti, aby po se neopatrném dotyku roztříštilo na různé kousky. Alchemist mě přes hodinu 'zloživě' (12) tlačil, mačkal a drtil, můj závěr však zní: "Zatím 'no pasaran'".

Obsah metalového alba má vše co je potřeba. Kytary určují, zdobí, basa skromně bublá, bicí akademicky drží dekórum (Prokop Š. je dobrý sluha, ale zlý pán), zpěv (mě) netahá za uši, hudební postupy jsou užitečně oživovány samply a efekty. Vše je na svém místě, špek je prorostlý jaxepatří, prdel sedí na hrnci, atp. Otázkou je, proč to všechno nějak (v mém případě?) nefunguje? Už léta si tuhle otázku ve vztahu k Mentolově tvorbě a kapelám pokládám, teoretizuji, ale ani v tomto případě nenalezl odpověď.