Unrated - The Choice is Yours (recenze)

13. května 2014 v 13:39 | obyčejný posluchač
Unrated - The Choice is Yours (CD-R, 2013, samopal)

Díky své neutuchající drzosti jsem se dostal až do zkušebny mostecké (pardon vtelenské) kapely Unrated. Nic složitého. Jednak nahrávali u Pláni v M.A.R.S.u, druhak komunikace byla pohodová a rychlá.

Po oboustranně nesmělém oťuknutí jsem vysomroval nahrávku v podobě samovydaného alba. Osmistránková knížečka doprovází samolepkou opatřený disk. Na firemně vyrobeném vypalováku je nahráno sedm skladeb v celkové délce necelých třiadvaceti minut. Kluci se hrají jako o život, přesto necítím "krev, pot ani slzy." Rocková muzika bývala provokací, metal její nástavbou, ovšem obojí se za léta omílání scuklo na nekonfliktní bigbítek, jehož jsou Unrated jedním z hodných dítek. Pokud tvrděhudební pardálové na různých úrovních hledají řešení, jak flusnout kultuře a fanouškům do xichtu, mladí v teple čisté zkušebny na nových bezvadných nástrojích, hrají "muziku." Netvrdím, že hrubiánství je podstatou, agresivita záchranou (samozřejmě obojí na kulturní rovině). Nejsem zastáncem faktu, že vše už tu bylo, tak proč se tláskat převařenou kaší - i když občas k tomu nemám daleko. Vše jistojistě vyřeší čas a fanoušci.

Ano, jsou tu výživně nabustrované kytary, tesané akordy, ozdobné vyhrávky, pevná basová rytmika, stále klokotajicí bubny, pár skoro growlingů. V zásadě vše v pořádku. Kamarádky i "kamarádky" nepochybně ocení, že ti jejich chlapci nedělají až tak velký hluk, rodiče je podpoří s dovětkem, že je to lepší než kdyby páchali nepřístojnosti a o to právě jde. Běžná masa se nažere, ale rocková koza zůstane nedotčena. Paradoxně nejvíc jsem si vše vyřčené uvědomil při opětovných posleších desky. Pěkně napsané hitovce Awereness (5) by právě ono pnutí a nasranost slušely. Nic není ztraceno!