The Drain - We,love,we (recenze)

7. ledna 2014 v 9:31 | obyčejný posluchač
The Drain - We,love,we (CD-R, 2013, Election records)

Když jsem v minulém roce 2013 načínal nový textový soubor recenzí, první bylo splitko Five Seconds To Leave / Esazlesa, které vydal Fullmoon. A protože se motáme v kruzích i aktuálně poslouchaný bigbít je podchycen tímto časopisem nahrávkou 'Boy boy girl girl boy' (2011). Dalším zářezem budiž debutové album 'Get back to the swamps, death!' (2010) u Drug Me Records. Zdá se, že kapela od roku 2006 pracuje se správnou hudební formulí prostoru i času.

Jednoduše vypravená deska v podobě disku opatřeného samolepkou, vloženého do kartonové kapsy má vše co je nutno. K přečtení informací na zádi jsem chtě-nechtě vytáhnul brýle ale to od jisté doby patří k mé nové epoše. Mezitím už do hluchátek frčí svěží vítr. Zpěv našponovaný jako metlařské elasťáky z hluboké historie, sršivě elekrické kytary, pevná basa, vše průběžně podporované synťákem. To by mohla být výkroj nazývaná garážový rock, kde můžete v průběhu desky sledovat stopové prvky dalších stylů jimiž se muzikanti nepochybně zabývali dříve a naštěsí je neodhodili jako starý plášť. Další částí, jíž je aktuální, třetí deska Pražáků opentlena, je slůvko glam. Lízátko je nabízeno ponejvíce u falzetově houkaných vokálů, podávajících výrazné melodické nápady. Směrem k plivajícím posluchačům si dovolím podotknout, že tak činí zbytečně. Chytří hoši přece nepřidávají navíc moučkový cukr! The Drain mají dar poskládat vše přesně tak, jak je potřeba. Je mi jedno zda tak činí podvědomě, nebo jestli zištně posbírali jednotlivé díly od jiných. Prostě to (na mě) funguje. Kolik bylo, je a bude takových, co umí složit písničku? Kolik je těch, co se nám derou do přízně? Naopak, kolik je kapel, co fungují jaxepatří, ale ze zkušebny vytáhnou paty, jen když se vrací domů? The Drain překvapili, nenudí a co víc, přesvědčili mě, abych se jimi zabýval více, než zdrávo. Chválím oživení zvuku a roztažení produkce hostujícími nástroji! Minimálně sjedu tuhle desku po třech posleších ještě párkrát, pak si cvaknu na jejich BandCamp a dodělám se staršími nahrávkami. Jsem si jist, že jim je sežeru i s navijákem jako tuhle. Kromě toho mám svůj tip na koncertní kapelu. Díky pánové!

::::::FACEBOOK::::::BANDCAMP::::::YOUTUBE::::::WEBSITE::::::STORE::::::

2 lidé ohodnotili tento článek.