Kieslowski - Tiché lásky (recenze)

8. října 2013 v 8:00 | obyčejný posluchač
Kieslowski - Tiché lásky (CD, 2011, BPnoise Partnership)

V Praze usazené duo Kieslowski už dávno není jedním z nevyslyšených projektů. Tvorbou písní, koncertováním a vydáním dalšího alba potvrzují smysluplnost svého konání.

Dvěma hudebníkům začal zřejmě být region přitěsný. Mostečák DKP (zpěv, kytara) byl frontmanem nadějné kapely Bez Peří, po které zůstaly dvě alba, pár samovydaných singlů a jedna deska nevydaná, snad i nedokončená - škoda, ale tak už to, nejen v muzikantském světě, chodí. Marie Kieslowski (zpěv, piano) se objevila v sestavě litvínovského Definitivního Ententýku.

Výsledný proud písniček jejich spolupráce je poklidně přednášen. Ač jsou na to "jen" dva, jejich role jsou příjemně rozděleny, jako je tomu v mnoha fungujících partnerských vztazích. Pravda, je tu pár hostů a dohraných nástrojů, což produkci alba prospělo a je ocenitelné s každým dalším poslechem. Hlasový přednes DKP není nepodobný (logicky) tomu v jeho předchozím působišti - mírně zádumčivý zpěv, přednášející melancholické obraty. Tam kromě toho hrál na baskytaru, jíž prostřídával kytarou. Zde už ji třímá v rukách pevně. Společně s Mariiným pianem se nepředvádí, oba užitečně doprovází. Střídáním a doplňováním mužského a ženského elementu dochází k příjemnému napětí, nikdy ke tření. Možná si všímám a popisuji věci nadmíru jasné, kdo ví? Zaškatulkovat debutovou desku není snadné. Jednoduše snad chanson. Písničky. Piano decentně stahuje ke klasické hudbě, španělky k folku, doprovodné zvuky k rocku, zpívání a texty zase zpátky k písničkám.

Disk je jako vzácnost vsazen do více než vkusné katrónové dvojkapsy, doplněné šestistránkovou skládací knížečkou s texty a celoformátovými fotografiemi. Úchvatné!

Když jindy zmiňuju nutnost konfrontace studiové práce s koncertem i zde tak učiním. Viděl jsem Kieslowski pouze jednou a nelíbili se mi. Prvních pár skladeb ano, pak se dostavila nuda. Vina však byla nepochybně na mém přijímači (třeba jsme neměl náladu a nebyl dostatečně naladěn) a dále na prázdném rockovém klubu. Jindy a jinde bude nepochybně líp. Deska je výtečná, těším se na druhou!