Tyršova Společnost - Živě v Chlívě (recenze)

24. září 2013 v 8:00 | obyčejný posluchač
Tyršova Společnost - Živě v Chlívě (2CD, 2012, sebevydání)

Písně v časosběrném dokumentu ve formátu dablcédé. Imitace koncertu ve studiu Chlív není marná. Úvodní Pogo (101) profrčí jako křepčící punker, byť s touto komunitou nemá pranic společného. Spíše odkazuje kamsi k Jasné Páce alias Hudbě Praha. Nakřáplé kytary, ságo, melodizující sólovka a potemnělý zpěv jako z Garáže (103). Kdo si vzpomene na Ser Un Peyalero? U Černé kočky (104) by se tak mohlo stát. Znovu hostující Vít Raška vystřihne klávesové vsuvky, čímž je zemitý bigbít Sex, drogy a r'n'r (107) včasně oživen. Indie (112) neúnavně orientálně vybrnkává, černá temnota se rozlévá jako o Půlnoci. Na konečné (115) před nastoupením do práce sleduju kvetoucí Jablkoň. Barevnost na obalu s mnou vypíchnutými kapelami nijak nesouvisí, podobně jako ony s celkem zvaným 'tuřanský underground'.

Původně jsem měl z hodnocení tohoto monolitu více než obavy. Třeba to je na výsledku znát. To, jak hledám záchytné body podobně znějících kapel, to jak jsem bezradný. První pětapadesátiminutový disk je za mnou. Uff!

2/2 přináší další porci osmnácti songů o celkové délce 55 minut. Budu se snažit nejmenovat, raději zeširoka popisovat. Firemní letáček předhazuje davu "underground v popu, pop v undergroundu". Zásadně nesouhlasím! Jaký pop je tu zmiňován? Tak hnusný pojem se sem zamák nehodí. Osobně slyším příjemné melodie, taneční potenciál, vkusné (pod)zemité dupárny, rokec, bigbít, rokenrol, energií nabitou muziku. Jistojistě je to vše nejednou slyšené, ale nadstandardně odvedené a upřímné. Ač netančím, pochybuji, že bych vydržel posedávat a popíjet déle než pět songů. Třeba s chlapem, hehehe!