Slaves Of Stadium Rock - s/t (recenze)

22. května 2013 v 8:00 | slave of industrial noise
Slaves Of Stadium Rock - s/t (CD, 2013, Election Records)

Občas není od věci podívat se na televizi. V rámci dokumentárního hudebního cyklu 'Sedm epoch rocku' jsem se mimo jiné dozvěděl, že existuje jakýsi 'stadiónový rock'. A já Vám teď představím jeho otroky - Slaves Of Stadium Rock.

Stejnojmenná deska je vydána v podobě profi potištěného CD-R a zabalena do vkusného Digipaku. Bojující gladiátoři pod průhledným trayem mi připomínají artwork Die Alten Maschinen.

Desku poslouchám už po čtvrté, a ne a ne se nabažit. Jásám nadšením, leč nevím proč? Prachobyčejný bigbít jakého jsou bezesporu mraky. První, co mě bouchlo do uší, je excelentní zvuk. Hladí a tlačí zároveň. Dále je tu více než obstojný zpěvák, který umí nejenom pořádně zařvat, ale třeba v trojce 12th Cry (3) mi lkavostí připomene Keith Caputa na desce Ugly s kapelou Life Of Agony. Tahle připomínka je přítomna třeba v Horses In Love (6). V zásadě bych mohl říct, že i celek jede v tomto proudu, byť značně po svém. Alternativní rock poučený u HC, punkové srdce projevující se v průběžné divokosti, decentní melodizování a přijatelně líbivé vyhrávky. Průzračná produkce, krásné barvy kytar. A propo, kytary jsou dalším, nezanedbatelným elementem. Přehršel nápadů a produkčních fintiček, radost poslouchat. Basák hraje jako o život, bubeník jakbysmet. Zkuste najít a vychutnat si snad jediný dvojkopákový útok nebo třeba decentní pomalé ukončení skladby ránami na přechody. Zpěvák budiž veleben, kytarista nechť řídí, basák určuje, ale bubeník je pán! Nepochybuji, že nejedna mladá kapela má podobný pocit o zvuku, nápady na muziku, ale jen (někteří) ostřílení kozáci s velkým odstupem umí udržet přetlak emocí na uzdě. Dovolím si tvrdit, že právě čtyřce Slaves Of Stadium Rock se to nesmírně daří! Poslední song Next to you (10), převzatka od The Police z jejich dávných počátků, přináší kromě radostného pojetí také známá neoddiskutovatelná fakta. Aby cover verze byla zajímavá, není nutno zprznit. V historii je pytle kapel a skladeb, které si nezaslouží být přehlíženy, což mnozí činí. Škoda (všech)!

Hvězdé kapely nevznikají jen za sedmero kopci a sedmero řekami. V menším pojetí je máme i my tady. Borci jsou známi z působení v kapelách Slut, Anyway, Landmine Spring, Egotrip, Plexis, takže na co čekáte?

Sos zadáčo