Noire Volters - Flesh (recenze)

17. května 2013 v 11:08 | Cabaret Ampér
Noire Volters - Flesh (CD, 2013, samodomo)

Zdá se, že to s kulturou a muzikou (nejen v mostecké stoce) není až tak špatné, jak si myslím. Partiček je ve zkušebnovém areálu povícero, ale ne všechny svůj cíl dotlačí k plnohodnotné desce. Někteří nemají prachy, druzí to nemyslí až tak vážně, jiní si nevěří, ostatní čekají, nemálo bude také těch postarších, kdož rezignovali. Ještě, že přichází další garda! Třeba hned ve vedlejší místnosti si tu "svou" muziku dělá parta Noire Volters.

Obrázek

Samovydané, lisované CD, s nímž se vytasili do světa, je poctivě provedené. Při vší skromnosti si zachovává atributy solidně vyhlížejícího produktu, schopného minimálně neurazit. Škoda, že tu nejsou anglické texty, ač já osobně bych k nim potřeboval i překlady. Ovšem tahle drobnost se dá (v obou případech) vyřešit umístěním na webové stránky, za což bych se přimlouval. Otázkou je, zda si lenoši mého kalibru, budou tyto texty číst nebo tisknout z počítače, aby si je potom mohli z papírů projíždět u gaučového poslechu. Co se hudebního obsahu týká, ani po druhém poslechu nemám úplně jasno jak Vám Noire Volters a jejich prvotinu představit. Napružený bigbít je možno nazývat, dnes už širocepojímající škatulkou 'indie rock', popřípadě 'alternative rock'. Nakolik je to však výstižné, nevím? Slušelo by se vyjmenovat zde pár kapel, jimž jsou podobni, z nichž čerpají, ale nejsem toho schopen, takže zůstanu u obecných blábolů. Dobře sejmutá a smíchaná nahrávka z mosteckého M.A.R.S. studia vznikla pod zvukařským dohledem Danyho Pláničky. Vše je precizně zpracováno, nahrávka zní 'normálně' (dobře). Pokud mají kluci zvukově jasno, o čemž nepochybuji, zvukař měl práce míň. Pod natlakovaným nápřahem, poctivým rockovým nábojem, společnými silami skryli i něco navíc. Třeba produkční fintičky ve zpěvech, kytarách. Ty tu jsou ale spíše pro pozorného posluchače, náhodný konzument je zřejmě ani nepostřehne. Solidní zpěvák s obstojným výrazem i lehkou manýrou, která mým uším nevadí, ba právě naopak. Angličtina působí samozřejmě, stejně jako tesané kytarové akordy, drobná pěkná sólíčka. Výživně podporující rytmika basy a bicích je tak normální, až to bolí! Spíše než coby výtku, ji berte jako oprávněnou pochvala.

Obrázek

Co mě ještě na jedenáctiskladbové, a když to po sobě čtu, vlastně naprosto normální desce čtyř mosteckých rockových uličníků baví? Kromě 'jejich' muziky, na kterou se těším naživo, je tu kus poctivé práce, dobře odvedený výsledek, absence přehnané vážnosti. Odloupněte slupku serióznosti z jejich propagačních fotek. Zdá se Vám, že písničky střílejí ledabyle od boku? Odkryjte jejich poučenost minulostí, dostatečné muzikantské vybavení. Mladí a neklidní s kytarami proklatě nízko! Já jim věřím a držím palce i s vědomím, že na domácí půdě jim pšenka nepokvete. I když, jeden nikdy neví. Zasloužili by si to, je to opravdu 'Maso'!

Obrázek