Choked By Own Vomits / Narcoleptic (recenze)

12. dubna 2013 v 8:00 | narkakáč
Choked By Own Vomits / Narcoleptic - Shit is coming back to life/Chci pít tvou krev (2013, CD, Nice To Eat You Records)

Rozpolcenost a šílenství! Poslechnout si po svižné divočině kamarády táborových ohňů, byla tvrdě zaplacená zkušenost, ale vrátit se zpátky, do ještě větší stoky, to už je na pováženou!!

Na řadě je splitko z nejčerstvějších. Choked By Own Vomits se ihned po přestěhování z Ústí nad Labem do Dolního Chčije dali do práce, vysmejčili všechny zatuchlé septiky a protáhli zapomenuté jímky. Desítka KAKOfonních písniček, která na nich ulpěla a čpí, si nebere servítky a to jak hudebně, tak ani "textově". VoKAKÁl je v extrémní traktoristické palbě zamontován jako další nástroj, očekávejte tedy hlavně rytmické hudrování zejména o věcech, jež sdělujeme povícero lékaři. Oživením budiž občasné hvízdavé kvíkoty a chrochtály téhož majitele. Muzika spadá do ranku drtícího jádra a podskupiny umrlých, pouze s tím rozdílem, že celé know-how (čti HouNau) svébytného humoru, je obsaženo v názvech skladeb. V rámci stylu bych kapele a jejich nahrávce nic moc nevytknul. Ukrutný zvuk se sice v těch nejnafofrovanějších okamžicích trochu "sype", intra a předěly (oblíbené hororové útržky) při přechodu do skladeb s jemným lupnutím zaškobrtnou, ale kdo by na to dbal? Hlavně, že je leKAKAkrace. Na úvodní split části desky je převzatá skladba Ester (9) od spřátelené Umbrelly. p.s. Ještě malou HNĚDOpišskou drobnost. Hovna rozšvihali prdel na sračku (7) je gramaticky špatně v obou případech: spisovně (rozšvihala) nebo lidově (rozšvihaly).

Druhá půlka už tak jednobarevná není. Čeští Narcoleptic jsou o poznání umírněnější, byť ani jim nechybí humour. Hrubý grind core je prošpikován plátky death metalu, nechybí instrumentální ozdoby a parádičky. Útržkům textů je chvílemi rozumět, stejně jako se může posluchač lehce identifikovat se samply z českých, popřípadě česky dabovaných filmů. Přiznáním se k místu a hudební historii je cover Naše město (20) od Svobodného Slova. Co víc dodat? Na splitku s ústeč(UR)áky se mi při prvním poslechu líbili, s každým dalším už tento vztah pomíjel. Ano jsou dobří, umí to zmáčknout, ale jsou jaksi "očekávatelní". Přesto nepochybuji, že mnozí fanoušci budou jiného názoru. Oceníhodné je umístění textů do bookletu, ovšem ty zcela zabíjí podkladové fotky, tudíž nemám moc ani z jednoho. Škoda, méně je často více.

Knížečka, doprovázející desku, má vnější neutrální obal, ovšem ten se dá jednoduše obrátit naruby a pak si lze vychutnat titulku každé z kapel. Všichni nahrávali ve vyškovském Davosu u mistra Otyna, obě nahrávky jsou více než obstojné a každé kapele zůstal její ksicht. Padesátý titul děčínského vydavatelství Nice To Eat You, které pro změnu vede další kolega z branže, Vláďa z protřelých Fleshless, je v Americe distribuován firmičkou Sevared Records. Bez problémů do jejich katalogu pasuje, spíše mám obavu, aby se tam, mezi mnoha obdobnými, neztratil.