Bob / Not! - Tour 2012 (recenze)

10. dubna 2013 v 8:26 | obyčejný posluchač
Bob / Not! - Tour 2012 (2012, CD-R, samopal)

První poslech mi vyrazil dech. Druhý stále dobíjel i dobíjel. Třetí vléval nadšení. Čtvrtý lahodil, atd, atd. Nepočítaný poslech vyflusnul následující slova.

Bob z Teplic svou muziku frká jako o život. Mladí a neklidní. Líbí se mi Bennyho kytary, jejich zvuk, cvrkoidní škrtání i v pravý čas odhalená sóla. Obdivuhodná práce celé kapely! Zajímavým prvkem je také (zne)užití šesti děvčat ke sborovému vřískání. Celek tak získává na ještě větším důrazu, ale také zvláštnosti. Ne snad, že by to měl Harwy se svou exponovanou pilou zapotřebí. V nenafofrovaných pasážích mi barvou připomene Polyho z Insanie. Drobnosti, jako třeba mému uchu chvílemi nelahodící frázování textu, přehození skladeb Kolotoč (3) a Drž hubu (5) nebo jiné názvy na soupisce a u textů, nemohou porazit ULTRA thrashovou formuli.

Not! rovněž z Teplic sázejí na drsnější notu. V jejich hrr hrr HC nechybí rychlost, přesto mám čest spíše se splašeným buldozerem než závoďákem jejich kolegů. V Básni (7) od Jacka Kerouaca z roku 1962 za pomoci Harwyho (Bob) a Putiho (Contrastic) plně respektují generační zpověď. Muziku nevalí přímočaře, jak by se dle stylové škatule očekávalo, jdou na to spíše rafinovaně. Ani v dalších skladbách tomu není o moc jinak. Strukturování, neexhibující ozdoby a vyhrávky naplno vyvažují extrémním vokálem a přidruženými sbory. Zda je Šánečto (10) vtipnou cover verzí není jisté, tak či tak je použit stejný prvek jako u Master's Hammer. Přiznanou převzatkou od amerikánských punkáčů Limp Wrist nic nekazí, naopak vyřvávačkovým refrénem potvrzují odkud vítr vane.

Krátké názvy kapel, krátké songy, krátký split. Jestli je to klad nebo zápor, nechť si každý zhodnotí sám. Osobně musím, kromě více než slušné porce muziky, ocenit skromný, leč informativně vyčerpávající obal. Je na něm vše potřebné, trocha bubáků i humoru, všechny potřebné informace a hlavně texty. Takhle to má vypadat!!!