Kakapo - Divné Vánoce a poslední Nový rok (recenze)

11. prosince 2012 v 12:06 | punKakadu
Kakapo - Divné Vánoce a poslední Nový rok (CD-R, 2011, samopal)

Ani už nevím, jak jsem ke Kakapo přišel, pravděpodobně při brouzdání po BandZone, každopádně je to setkání velmi překvapivé.

Byť miniaturka vyšla přesně před rokem (12/2011), název titulu je ještě aktuálnější a každoročně nadále bude. Pečlivě ručně zpracovaný obal působí jaksi samozřejmě, ale zkuste si čtvrtku ohnout, vystřihnout a slepit tak, aby jste dosáhli alespoň přiměřeného výsledku. A podobné je to i s obsahem hudebním.

Ledabyle se průběžně povalující smutno, moderní terminologií nazývaný post-rock (1), odkazující až kamsi k filmové muzice (1), dotyk snivého shoegaze (2), fantaskně neuchopitelný text (3), depresivní chvilky virtuózního kytaristy na dovolené v Turecku (4), ševelící hladina kytarového ambientu (5). Najdete mnoho dalších věcí, nálad, stylů a pokud Vás neurazí citlivé zvukové špinění, vyslechnete i nemalou porci chytře skryté, perfektně nahrané krásy. Zatím dostačující edice 12 číslovaných kousků se rozplyne v čase a zmizí, přeju si však a přimlouvám se, aby Kakapo pokračoval a brzo/někdy mě oblažil delším materiálem.

Ač vše složil, nahrál a smíchal jednojediný člověk Jakub Pech, malý třípalcový nosič není přeplácaný. Kytary, klávesy, basa, automatický bubeník, zpěv = každý element precizně zapasovaný do zámkové dlažby, případné mezírky jsou vyplněny skvěle promíseným pískem. Během času od vydání už jsem destičku vyslechnul nesčetněkrát a kromě toho, že mě opravdu pořád baví, taky překvapuje rovněž neposkytuje příliš možností k rychlému přirovnání, o což jsem se pokusil. Výše sepsané jsou jen aktuální pocity a všechno je (může být) úplně jinak. Prostě "Laškovky látají z cárů tmy" a já plácám bejkárny.

p.s. Díky archivaci emilů jsem si osvěžil, že Kakapa (papoušek na vyhynutí) jsem nenašel já, ale on si našel mě. Držím palce, aby se hudební papouch neskončil stejně, jako ten živý, ohrožený.

video alternativně-akusticky nebo akusticky-alternativně