Děti Pohřebního Kvítí - Under the reign of madness (recenze)

11. listopadu 2011 v 13:04 | obyčejný posluchač
Děti Pohřebního Kvítí - Under the reign of madness (CD-R, 2011, soukromé vydání)

Při internetovém lelkování jsem si všimnul, že místní hrubiáni z Li tvínova skrývající se pod zkratkou D.P.K. vyfrkli svou nahrávku. Slovo dalo slovo a už to vrčí!

Sedm rašplí na dvaceti minutové fošně nahráli během čtyř prosincových dnů roku 2010 ve vyhlášeném studiu v Hostivaři. Přehledný death metál jako řemen, příběhy hrůzy z reality i fantazie, popřípadě smyšlené story inspirované skutečností. Když je hudro-frázující vokalista Tomáš přednáší pěkně česky, jsou mi blíže a do budoucna bych se přimlouval jen za mateřštinu. Čtyři anglické texty nejsou náročné, ale prostě už asi stárnu a pohodlním. Pokud se nepletu a Awoken as dead (3) je prošpikovaná názvy na oblíbené kapely a desky, pak není lepšího poděkování než touto vtipnou formou. Nebo je to jen můj mylný výklad a budu za blbce, hehe. Hudebně "demáč" drží v rámci stylové škatulky pěkně pohromadě a kromě náladotorného úvodu v již zmiňovaném třetím songu, nebo nezbytné filmové citace ve We'll tear your sould apart (4), není nijak narušován. Kladem budiž i rozumná jednotlivých písní a vlastně i celku. Oproti běžné zvyklosti popsat desku při prvím poslechu, dopřál jsem této sezení několik, očekávaje, že se mi dostane více pod kůži, žel musím konstatovat, že mi zní naprosto běžně a fádně. To samozřejmě nijak nesnižuje nadšení a jisté umění chlapíků, jenom nejsem posluchač začátečník a nikdo z nás už (naštěstí) nežije v dobách, kdy se s jednou deskou dovezenou z burzy žilo celý měsíc. Jsem přesvědčen, že takhle pojatý čistý death metal by mě tehdy bavil zcela.

Postup mezi borce a klasiky trochu brzdí i obal, přestože je profi potištěný disk doprovozen čtyřstránkovou knížečkou a vsádkou na křídovém papíře. Nesouvislý koncept (dvě tématické kresby vs fotka na zadní straně), různě umístěné, různě zarovnané texty s nestejnou velikostí a typem fontů nejsou vyloženě průšvih, ale působí silně amatérsky i kdyby mělo jít pouze o demáč.