PhaZer - Kismet (recenze)

28. srpna 2011 v 9:00 | obyčejný posluchač
PhaZer - Kismet (CD, 2010, Ragingplanet/Raising Legend)

Rychlý ústřel z metalového podzemí italských Nerocapra k výšinám portugalského rocku PhaZer. Recenzent, ten tvrdý chleba má, obzvláště, když si kapely nedělají hlavu s tím, co budou hrát. A podotýkám, že je to tak jedině dobře!

Od roku 2004 lisabonská úderka stačila dle tiskové zprávy nasbírat řádku relativních úspěchů: dobré reakce tisku, rádií, ohodnocení jakýmsi Rockovým skokanem roku, několikeré označení Nadějí portugalského rocku, atd. To vše podpořili více než dvouletým obrážením a vydobyli si jisté postavení a nabrali základnu fanoušků.

Vzdušná rocková základna je obkládána těžkými dlaždicemi, vybarvena alternativním postřikem, sušena gotickým prouděním. PhaZer nenuceně ukusují od mnohých, ale spíše s křehkým vkusem, pocitově. Jestli slyším rozpustilý americký rokec (2), pokud mi nabízejí přirovnání k Type O Negative (3), Faith No More (4), H.I.M. a Living Colour (5), seattleskou scénu (6), Beatles v plechovce (7) nebo další, pak je to jen má chabá zkušenost, omezený rozhled, náhoda. S vkusem a rukopisem sobě vlastním to vše umně kvrdlají v rendlíku zvaném Kismet. Ostřílení posluchači si dosadí jiné kapely, mlaďoši se mohou, po přijetí Portugalců za své, odrazit k hledání kapel minulých. Akurátní pevný zvuk, tvrdé rifování ozvláštňované vyhrávkami a ozdobami, práce s hlasem - výrazem i efekty. Určitě lze namítnout, že takových kapel je pytel, že už to všechno bylo řečeno, ale mě to nevadí. Teď jsem se potkal s PhaZer a jsem za to rád. Více než solidní bigbít z po všech stránkách výtečně vyprodukované desky!