Status Praesents - Machochistaan (recenze)

28. července 2011 v 9:00 | obyčejný posluchač
Status Praesents - Machochistaan (CD, 2009, Kubrt Bratři DIY Crew)

Vtipně řešený, luxusní obal má tohle dílko! Ječím nadšením nad takhle dobře využitým originálním nápadem i když si nemyslím, že jej kapela nechal vyrobit extra pro sebe! Nevadí, stejně je skvělé, že ani tak nic nepodcenili a neponechali náhodě. Vnější kartonovou zaklapávačku podpořili očíslovanou vnitřní skládačkou. Ta na formátu A4 poskytuje seznam zbraní (skladby) s jejich parametry (detaily). Anglické texty s českými vysvětlivkami oč v nich běží jsou na druhé straně.

http://musicserver.cz/img/49115.jpg Status Praesents — Machochistaan (2009) [HQ]

Obrázek

Humor a odlehčení tvrdé muziky není znát jen z přezdívek protagonistů, ale taky třeba z názvů skladeb (Mesaros Messerschmitt, Bulgaro Famfare, Jörg Üküülenn) nebo implementovanými pasážemi v hudbě samotné. Hned na začátek nám kapela naloží co je potřeba, aby v půli Lullaby (1) představili Laj-Laj-Baje. Nasekané kytary zní dobře i v již zmíněném Mesárošovi (2). Nálada temné legendy je přímo na krájení. Někdy je potřeba se zastavit a orazit si, na to ale Status Praesents kromě textu Say Good Bye (3) nedbá. Stále před sebou muziku hrne a nepomáhá ani zvolnění, ani synťákem obarvená basové laufy. Bulgaro Famfare (4) mi připomene, že už jsem si dlouho nedal do hlavy Fanfare Ciocarlia, hehe! Sypanice osvěžená španělkami a vyřvávačkami s jížním odérem. MC Turner přichází na scénu v pravý čas. Cartoon (5) nezůstane hip hopovým blábolem, prostě vyslechneme rockové řádění podobné Faith No More a nedá se s tím nic dělat. Hutný Skutečný příběh (6), hrr na ně! Cpi to do mě pod tlakem 1:22 (7) s dynamikou hmyzu. Srdce plné smutku nemá jen imaginární slečna Caroline II (8) jako spíše její kunšofti. U bigbítové kapely by to byl ploužák, v podání divochů hyba s různými úrovněmi pocitů. Očekávatelné skladatelské postupy činí z Family News (9) veli poslouchatelnou záležitost. Moshpit! Pvní setkání se severskou lidovou odrhovačkou obveselí provedením ,ale doporučuji se přečíst, prostudovat a zapívat si text. Nemá chybu! Silácké výkřiky (10,12) potěší, ale závěrečný melodický flák zalahodí. Naléhavý vokál, vícehlasy až po halekačkový sbor. Závdavkem budiž skáčkový vstup a je konec. Poctivá hitovka!

Dobře pospojovaný crossover na hraně poslouchatelnosti a nudy ze známých prvků.