Mary Yamaguchi - Sabaku No Yatai (recenze)

15. května 2011 v 9:00 | obyčejný posluchač
Mary Yamaguchi - Sabaku No Yatai (CD-R, GooDeal)

Při svém úchylném sběru japonských muzikantů jsem narazil na firmičku GooDeal. Podle vnějších detailů pěčlivě mapují umělce ze svého okolí. Okolím v jejich rozměrech si dozajista lze představit u nás celé Čechy. Jednou z takových písničkářek je Mary Yamaguchi. Přestože se narodila v roce 1979 přitahuje ji akustický zvuk. Mezi oblíbence řadí kapelu ze sedmdesátých let Peter, Paul & Mary. Že to není jen chvilkové okouzlení, ale vážné spojení potvrdila přijetím uměleckého jména podle Mary Travers. Své skladby i texty si píše už od základní školy.

První singl Noční zastavení v poušti (Sabaku No Yatai/Night-stand In Desert) představuje čtyři písně, všechny s posmutnělou náladou a příjemnými melodiemi. Určitě je noc, kdy si zapláčeš (Sabaku no Yatai/There's Night When You Want To Cry) (1) otevře lkavá předehra houslí, které průběžně zanotují a pak je už vše plně ve zpěvaččině režii. Sama se doprovází na španělku a celek má sílu. Je tu cit, výraz a přesvědčivost a před koncem jemná druhá kytara. Krásné je žít (Shizen no Naka de Ikiteiru/It's Splendid To Live) (2) výrazněji nevybočuje, jen zpěv je podpořen klavírem a vše jemně podbarveno klávesami. Stejně samozřejmá naléhavost i malá vyhrávka Vám dojde až při opakovaném poslechu. Někdo je schopen vnímat a vychutnat si poleženíčko na louce nebo klidnou chvilku u kávy s partnerem. Pokud k tomu tiše bude hrát píseň Závan štěstí (Shiwase no Nioi/A Smell Of Hapiness) (3) bude idyla dokonalá. Ale pozor, je to opravdu jenom mizivá chvilka s příjemným hlasem a klavírem. Vzhledem k fotce na obalu jsem poslední skladbu Život máš ve svých rukách (Mirai ha Anata ga Tsukurumono/The Future In Your Hand) (4) očekával zase s kytarou, ovšem prim hraje zase klavír a podkladové klávesy. Španělka se přidá až po třetině a nenápadně bude doprovázet až do konce.

Mary Yamaguchi

Nepochybuju, že texty budou lehce nasládlé, možná i krapet naivní a klišovité, ale jednak se to nedá předjímat, za další bych to mladé dámě zřejmě uvěřil.