Coffeebreak - Coffeebreak (recenze)

21. května 2011 v 9:00 | Cobra Freak
Coffeebreak - Coffeebreak (CD-R, 2011, vlastní vydání)

Litvínovská úderka Coffeebreak zmobilizovala finance i síly a vrhla do světa nezájmu svou první nahrávku. Dotažený obal, rozkládací booklet s fotkami, netrpí závadami. Reklamaci (zatím) nemám ani k polepenému disku. Zřejmě nějaká poctivá technologie. Uvidíme časem.

Skvělá nahrávka se výborně poslouchá. Melodické skladby od kytaristy Jakuba Kubusse Staňka mají dostatek protoru k poslechu, k učení se vnímat jazzíček, tančit nebo se jen tak radovat. Dokud nepůjdete na koncert, kde můžete vidět zhmotněnou pohodu mísící se s euforií všech muzikantů bez rozdílu generací, nebudete přesvědčeni. Jak jsem už zmínil, jsem rád, že tomu mohu "rozumět" i já, jazzový analfabet. Nástrojová unisona řežou jako pila, nástupy sedí jako hrnec na plotně (nebo má být tenhle příměr jinak?), sólové party a předávačky témat lahodí uším, změny a vytvoření jakýchsi dvojskladeb (1,6) jsou zajímavé a vtipné zároveň. Ku škodě posluchačů je tu jen jedna zpívaná písně, kdy i tetřev hlušec pozná, že Cristina Termerová má potenciál k boření. Dobře využitá rezerva citlivého zpěvu dodává songu Slowly (4) napětí k prasknutí. Jediná možnost kdy to bouchne je koncert, jedině tam objevíte, jaký potenciál se ukrývá v tak mladinké a drobounké slečně. A co teprve bubeníček, nadějný elév? Zajděte, pozvěte je, nebo se ptejte u dobrých organizátorů! Každopádně jim napište a žádejte za málo peněz, hodně muziky.

Výtku mám jedinou. Nelíbí se mi, že je nahrávka tak krátká, možná nebylo od věci přihodit tam, třeba v MP3, nějaké převzaté standardy, klidně i ze zkušebny. Můžu to ale brát jako prozíravost, jak nezkazit výtečnou desku.