Sklo - Sklo (recenze)

3. února 2011 v 21:07 | sklo vina
Sklo - Sklo (CD-R, 2009, Crater Records)

Primitivně vyprodukovaný vypalovák nenabízí víc než jednostranně černobílou, špatně zapečenou dvojstránku z laserovky a malý vnitřňáček. Při vytahování disku z futrálu jsem nejprve mysel, že jde u Skla o tradiční LightScribe, ale zlacenkou ošetřený povrch a černě natištěný název kapely prozradil omyl.

Pomalé a opatrné manipulace zvuků s bezcitnými vpády ruchů a křiku. Tak bych v rychlosti popsal úvodní Sativa in the glass, uvedenou ve verzi a (1), pak ještě ve verzi b (2). Rozvážné mletí se stoupající intenzitou a bojovým pokřikem v závěru. Další, opět zhruba pětiminutová, Org vorbis (3) tvořená zpožďovaným taháním kombinovaným s pomyslnými reáliemi. Vazební nemusí být jen věznice, ale i produkce zvuková. 138 Railroad B (4) může evokovat obé. Pilování mříží v okně, vzteklé pobouchávání do mříží na chodbu, za nervního hvízdání průvanu a jiných větrů, hehe. Ten poslední příměr byl samozřejmě dodán jen tak, pro obveselení čtenáře. V desetiminutovém válu si umím představit trápení "houslí" i "Dalibora", když se učil housti. Světlo v duši, proklamoval (ne)zapomenutý oznamovatel počasí, zde jde o Light in the sounds (5). Do hrubé masy je stříleno optickým thereminem na různé způsoby. Nebýt toho, usnu. Noise ball (6) pokračuje v už vyřčeném a to včetně chybně tahaných šavlí mixu. Ryk je osvěžující, škoda, že je ho tak málo. Poslední záznam Old mill (7) s opakovanou kytarovou figurou a středovým lomozem se snaží o intenzitu, ale desce už nepomůže. Radime, přeju Vám, aby si desku někdo s chutí poslechnul ještě jednou, protože já to už nebudu!

Možná nemám tu správnou náladu, ale v podstatě se vše táhne jako smrad. Zatuchlo, nemilo, lezivo, hnusno. Chlapi, zmizte pryč z toho nevábného sklepa, utečte z téhle vlhké zkušebny!