Scound - At The Point Of Death (recenze)

4. prosince 2010 v 21:03 | obyčejný posluchač
Scound - At The Point Of Death (CD, 2010, Crystal Productions)

Pětadvacetiminutové EP, jak jej nazvala kapela a firma v propagačním textu, by mělo být "ochutnávkou čehosi nového na české metalcore scéně." Přečtu-li si další prohlášení, že "po šesti letech aktivity, prvním albu a koncertování s velkými hardcore hvězdami" popřemýšlím, nakolik jde jen o strohá fakta nebo je mezi řádky přítomno opatrné chlubení.

Nejsem žádný odborník na metalcore, takže se zmůžu s bídou na laický popis. Hrůza! Ne, nemyslím muziku, zmiňuji hororový úvod, mrtvoly lezoucí z hrobů na titulce (Jackson?) a kapelní zombie na reverzu. Kytary s jistotou sekají a zároveň celek svírají, bicí s basou tepou jako o život. Celá muzika je vymyšlena tak, aby mohla běžet, vkusně se pohoupat, melodicky se prolínat i trsat. Když shouter Micls zaduje hlasem hrdelním, siláckému projevu se dostane ještě větší autentičnosti, prestože je nálada tu a tam zjemňována třeba pokladovými klávesami, ozdobena okrasnými sóly a vyhrávkami nebo zvýrazněna sborovým pokřikem. Otázkou mi stále zůstává, zda jde v tuzemsku o cosi nového, kadopádně zdá se mi to kurwa dobré! Není to žádný líbivý hopsa-hejsa metalcore, ale slušná nálož hutné muziky, která je určitě schopna na koncertě podpořit dovádění davu. Vzhůru do kotle prožít si Scound na plné pecky!