Dead Pope's Company - Alcoholiars, Christians and Weasels (recenze)

29. listopadu 2010 v 21:02 | alkokřesťan
Dead Pope's Company - Alcoholiars, Christians and Weasels (It Took Much More Than We Thought) (CD, 2010, X Production)

Kumpačka mrtvého Papeže. Doufám, že hodnocení prvotiny s předlouhým názvem nedopadne jako recenze na jejich japonské kámoše Anisakis, se kterými si bok po boku zaskotačili u nás i u nich. Kdosi z kapely (manažer?) mi tehdy vytknul, že jsem kapelu dostatečně nepodpořil pozitivy a tím "málem způsobil kolaps turné."

Patnáctka songů v celkové hrací době dvaatřiceti minut (32:04) vypadá na svižnou divočinu. Úvodní seznamovačka (1) vtipně naznačuje a taky lehce synťákově zavádí, ale je to spíše intro, takže oukejta. Tisková zpráva prezentuje D.P.C. škatulkou punk-rock'n'roll. V zásadě se s tím dá souhlasit. Taneční složka se najde, ale spíše je tu drzost a burcování k vyřádění se. Živočišné písně dávají zpěvákovi prostor překřičet je, zatímco nástroje s dostatkem chytře poskládané muziky tepají a podporují. Hitovkou se tak může stát například 1974 (4), kde střídavé hulákání kytaristů přejde v melodický refrén. Podpůrný syntezátor pak zpevní kytary ve skladbě Dangerous Boy (5), kde si fandové mohou zabékat stadiónový nápad. Série songů vstřícných fanouškům pokračuje peckou We Make The Noise (6). Optimisticky veselá řacha udolá na koncertě i ty největší divočáky. Samozřejmě nezapomínají i zvolnit, přestože stále držet tepot rockového napětí. Damnation (12) nabídne střídání kytar, zviditelnění bicích a basy, na závěr opět zaprdí synťáček. Prostě a jednoduše, ač jsem šel do prvního poslechu s malým předsudkem, po třetím mě dostávají víc a víc.

Průměrná dvouminutová délka skladeb, prospěšně syrový zvuk, skočná lehkost, nakřáplý exponovaný zpěv s obstojnou angličtinou, vkusné zabarvení syťákem, produkční vtípek pravá-levá - z desky je tak produkt, kterým se - podle mého názoru - může kapela směle prezentovat v cizině, byť už mnohé bylo nahráno a slyšeno. Koncertní konfrontaci si musíte vyzkoušet sami. Já tak při nejbližší příležitosti učiním. Do té doby si dám desku ještě jednou, stojí za to.

Zabralo mi to víc času, než jsem myslel.