p.P. - mi.písně (recenze)

17. března 2010 v 21:32 | R.K.
p.P. - mi.písně (CD, 2009, Polí5)

Prefíkaně poskládaný papundeklový přebal přetažen pestrobarevnou polepkou, první profesionálně potištěná placka Pana Pekaře představuje Polí Pět.

A teď vážně! Balení 444 kousků je vynalézavé, dává edici ksicht a osobitost. V tomto počtu se má rovněž možnost dostat k většímu počtu lidí, bude-li zájem. Uvnitř chytré skládačky se kromě disku nachází ještě malá (95x100) knížečka a reklamní letáček se slevou. O umělci z Opo jsem doposud neměl tuchy a po uzření na stránkách knihkupectví, vydavatelství a distribuce páně Josefa Jindráka jsem neváhal ani okamžik a jal se jej kontaktovat. Komunikace byla stejně neotřelá jako slyšená hudba. Ano, nebojím se říci slovo HUDBA, i když pro mnohé omezence, neználky, stracháče to bude znít jako rouhání. Těch pár motivů, zahraných akordů, poskromnu seřazených tónů nebudou za muziku považovat. Jejich problém, který netřeba dále řešit.

Jedenáctka skladeb bez názvů (V případě potřeby, sami doplňte názvy písní) by mohla klidně plynout i bez zbytečných pauz, ale berme je jako přání autora. Výpis použitých terénních nahrávek, vlastních samplů, nástrojů, přístrojů a zařízení je předlouhý. Nebudu jej přepisovat, od toho máte booklet. Tu zazní jedno, tam druhé, na kytaru opakovaný motiv je prolnut zvukem čehosi nesourodého, klávesové klimpání narušuje, jindy je samo znásilněno. Poklidná atmosféra nijak nebojuje s experimentováním, amatérismus souzní s nadšením. Přemýšlíte zda jsou věci používány nebo naopak zneužívány. Stejně jako svět okolní i tento malý vesmírek, uzavřený padesáti minutami, se pohybuje po hrotech relativity, jezdí po hranách kontrastů. Mám pocit, že nechce abyste jej chápali a opěvovali. Byl tu a bude i bez Vás, v tom je jeho síla, v tom má jistotu. Kdo tu sladí asfalt? Kdo tu solí tér? Není to objev, není to nic co byste rádi. Jedno uchopení stačí, teď bych p.P. sebral všechny věci, nechal zase na pár let uležet a po čase mu dal úplně jiné. Třeba nové materiály z kosmu ku stvoření nevídaných skulptur. Myslím, že by to svedl a pár nadšenců potěšil stejně jako je tomu nyní.

p.s. A stejně je to muzika!