noAR+IS+ - Perplex B (recenze)

18. března 2010 v 20:45 | obyčejný posluchač
noAR+IS+ - Perplex B (CD-R, 2009, Polí5)

Abych pravdu řekl, než jsem rozluštil název kapely pomyslně jsem se zapotil. 'NOAR IS ++'? Co to probůh je? Krevní skupina Plus plus! Dvojité vesmírné HIV pozitivum? Nic takového. Vše je velmi prozaické a logické. Podobně jako se Prince stal Symbolem, zde máme co dočinění se zvukovým neArtistou, hudebním UnArchistem!

Obsahem pěkného uniformího papíráku je potiskovatelný disk označen flekáží žínkoidního typu a logem. Dále zde kromě 'slevového kupónu společnosti pro subkulturu Polí5' nalezneme miniaturní, osmistránkový rozkládací bookletík s texty a veškerými informacemi.

Posluchač neuvyklý na divnosti, tenhle normální bigboš s největší pravděpodobností nezkousne. Proč? Právě kvůli těm divnostem, které z něj dělají něco víc, než jen písničky k tanci a poslechu. Základ je sestaven do formátu písně, mnohdy i s refrénem. Přidanou hodnotou je však zvláštní barvení nástrojů, divočejší pojetí nálady, úmyslné špinění výsledku. Jak se u písniček sluší nedílnou součástí jsou i texty. Zkreslování hlasu a jiné deformace trpícího posluchače nutí číst, aby se prokousával upřímnými názory, nesouhlasy s normalizacemi, smutnou rebelií.

Beck je o dost pater výš, spíše jsem si vzpoměl na Bugmen. V dobrém, kdy se jejich nahrávka sešla s mým vnitřím pocitem, ovšem kdy se mi dostalo i zklamání, když koncertně zněli jako zmatená gymnasiální partička. Desku noAR+IS+y si poslechnu ještě jednou a nebudu přemýšlet coby kdyby. Čas ukáže a vše vyřeší. Michal Milko je tady a teď a já mu to žeru - jen žádné falešné tóny!!!