Strom Stínu - Zimokruhy (recenze)

8. února 2010 v 21:06 | obyčejný posluchač
Strom Stínu - Zimokruhy (CD-R, 2009, promo)

S posledním číslem kulturního magazínu UNI minulého roku (12/2009), dorazil i kompakt. Třískladbová audio ochutnávka ze stejnojmenné desky u Guerilla records je doplněna videem.

Bezmála devítiminutový Lovec (1) v křišťálové nahrávce posmutněle vypráví o relativnosti agresora a oběti. Alternativní bigbít s poučením u scén různých undergroundových časů je tu protkán čerstvými elementy, decentním ruchem, flétnou (klávesami?), violoncellem, změnou zpěvového arzenálu, barevnou kytarovou formou. Gradující nepospíchání je vtahující. Jsou Místa (2) a okamžiky kdy si je dobré vzpomenout na stará setkání. Třeba na Aku Aku nebo Ser Un Peyalero, které kromě mnoha a mnoha dalších formovala můj pomyslný vkus. A pokud snad přímo neovlivnila, pak byla dozajista potěšující, což není vůbec málo. Vzpomenu si i na Strom stínu? Poslední ochutnávka v delším časovém rozsahu. Sedmiapůlminutové opakovací variace pod názvem Nikdy v životě (3) s postupně nabíhající dramatizací. Co se jinde považuje za Emo, Shoegaze a další stylové nálepky, tady leží a běží jaksi bezděčně, a4 nemají nic společného...

Zvukové stopy jsou tytam, ale ještě mě čeká shlédnutí videa. Tím je znovu píseň Místa. Divácky jednoduše, i když stále zajímavě animovaný klip je důkazem teorie, jakou moc ovlivňování mají média. Skladbu jsem před pár desítkami minut slyšel jen jako zvukovou nahrávku, měl nějaké představy a slyšel určité věci. Při/po poslechu druhém, v doprovodu vizuální složky, už bylo vše jinak. Jednak mě děj filmečku zaváděl kam chtěl. I vnímání nástrojů a textu bylo jiné, citlivější. Prezentaci obdobných ukázek považuji za dobrý propagační tah. Je namířena na vnímavé lidi, za které čtenáře KULTURNÍHO magazínu UNI považuji. Tento plátek je atypický nejen formátem, polovinou formátu A4 na výšku, ale i obsahem. Od roku 1990 v něm nejen muziku, ale i statě filozofické, básně, architekturu a další informace. Kvůli tomu všemu jsem od počátku stálým předplatitelem a podporovatelem.