Boat - Fruits * Lee (recenze)

8. února 2010 v 19:43 | obyčejný posluchač
Boat - Fruits * Lee (CD, 1998, Bad News)

ボート - フルーツ☆リー

Fruits * Lee? Snad Boat? Obě spojení jsou vyvedena a vpasována do celkového konceptu, nic nedává jasnou zprávu co je co a kdo je kdo? Jednoduchá dvoustránka ve slim krabičce se všemi potřebnými informacemi, byť pro našince z většiny nesrozumitelnými. OBI proužek nabízí reklamu na druhou desku kapely Boat a hrdě hlásá stylové řazení Pops/Rock. V podstatě je to pravda.

Písničky jsou melodické, hravé, ale mnohé nepřipravené posluchače mohou srazit na kolena. Jak je to možné? Úplně normálně! Je tu všudypřítomná energie a neučesanost, aniž by se vytratily nápady, líbivost, hit (3). Zdá se to až rozporuplné, ale beru to tak. Tohle je ukázka dělání si muziky podle svého. Chci přitlačit na kytarovou pilu (1), libo-li akordeon, zapreludovat na klavír, a co takhle poqueenovsku zasólovat (vše 11)? Není problém. Chci si zablbnout v hospodě při španělce (7)? Jdeme na to! A tak se dalo pokračovat. Objevíme tu hrátky s rytmikou, změny v dynamice, aranžérské fintičky, střídání zpěvů, nebojácnost dotknout se divočejšíh poloh. Rozmáchlé melodie hrající muzikanty, kteří navozují klamný pocit, že to umí každý: zahrát, vymyslet, nahrát na osmistopák. Snad ano, přestože český oficiální chlíveček nic takového nenabízí. Třeba je to tím, že česko-slovenský pop nesleduji, třeba tak, že o podobnou muziku tu nikdo nestojí... kromě mě!

Škoda slov, lépe je hledat a poslouchat, což činím. Možností je dost i kdybych měl vybírat pouze z dočasného katalogu vydavatelství Bad News Records. Přiložený reklamní leták nabízí 88 (!) desek. Jistotu, že se nezpletu nemám, ale to je právě dobrodružné.