sr/zcs* (recenze)

17. prosince 2009 v 21:34 | japino
sr/zcs* (3 x 3"CD, 2000, Toshiba-EMI)
shéna ringö - ze-chyou syuu

Naditý box není tím, čím se na první pohled zdá. V papírové krabičce je sic 18-ti stránkový booklet i tři avizované disky, ovšem ty jsou třípalcové (osmicentimetrové). Přesto nelze být nespokojen.

Drobounká Ringo Shiina umí být emotivní u piána, kdy sílu v jejím hlase sezobnete i s navijákem (3), stejně tak je snadno rozpoznatelná i ve dvou kytarově napřáhlých kouscích (1,2). Vše nahráno živé s nemalou podporou obecenstva. Toliko disk první, broskvový - Glykogen. (14:34)

1/1. やっつけ仕事

Tensai Präparat - dvojka v barvě lila, opět tři songy (11:25). Dvojice zurčících, divně zkreslených kytar (které by v euroamerickém popu v žádném případě neprošly, o tom českém, připosraném se nehodlám raději zmiňovat), tvrzeně modulovaná basa, střídání nálady. Rozplizle, kňouravý zpěv (1). To vše jsou typické zbraně, jak je znám už od druhé desky. Není to indie, není to pop, není to rock, není to alternativa. Normálka pro bigbíťáka. Posluchač (z)masírovaný radiovou omáčkou se osype kopřivkou a to ani nedojde k intenzivně kníkajícím sólům v závěru songu, které plynně přejdou do dalšího tracku (2)! I ten je nekompromisním útokem, jež hravě podrásá Vaše uši i duši. Jediného oddychu se dočkáte u nástrojových ruchů, coby přemostění k další písni (3). Ještě větší dračice, pestré, divoce rockové bicí, drhnoucí basa a skřípající kytary!

2/2. 不幸自慢

Pokud disk první byl živákem z haly, nebo většího sálu, černá trojka je zřejmě ukázkou z klubu(ů) (8:22). Tupější zvuk, přesto stále čitelný. Kytary tolik neřežou, ovšem divočina je stále přítomna (1). Krátký potlesk a jedeme dál. Zvolnění nálady i rychlosti písně, říkačkovost, doprovodně tepající bubny (2). Naléhavá poklidná melodie, pevný doprovod. Jestli jste si už zvykli a přijali japonskou (pop)rockovou pěnici za svou, poohlédněte se po dalších, plnohodnotných nahrávkách. V tomto případě jde o různorodou seznamovací směsici o celkové stopáži zhruba pětatřiceti minut.

3/2. はいはい