Merzbow - Shirasagi : 13 Japanese Birds Pt.11 (recenze)

23. prosince 2009 v 18:41 | obyčejný posluchač
Dnes je třiadvacátého a já bych už dávno měl mít ve schránce předposlední díl ptačí série. Není tomu tak, a co je horší, může se stát, že se na některém z blogů objeví nahrávka dříve než ji uslyším já, jako předplatitel, ale nad tímto faktem není potřeba žehrat, takový je dnešní svět.

CD | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14

Merzbow - Shirasagi : 13 Japanese Birds Pt.11 (CD, 11/2009, Important)

Na pestré koláži výrazného obalu jsou vrcholky moderních budov, kde před typickým rudým slunečním kotoučem přelétává čáp nebo snad jiný velký bílý pták. Takový přebal slibuje mnohé. Klasická plocha skoro hodinové nahrávky je protentokráte uvedena ve čtyřech skladbách, které, zdá se, nejsou šizeny ani na názvech.

Transformed into Food (1) byla na úvod zařazena dobře, neb nejen ona sama je jakousi introdukcí, ale sama o sobě plní obdobnou funkci. Příjemně sejmuté, skotačivé bicí hrají za pomyslným zvukovým zbořením. Čistota a přehlednost jsou standardy, na které už jsme si v průběhu celého seriálu jaksi zvykli. Humorný název následující skladby nesvádí jen k pousmání, ale dozajista i k zamyšlení. Once the human meat is done, cut it up and mix with the vegetable curry (2) jde okamžitě na věc. Atak obou elementů, ze kterých je bubno-elektronický mix složen, frčí po celých jedenáct minut. Dismemberent of Nature (3) už nabízí polohy rozdrbaných struktur. Jen místo technického zařízení nebo lidského těla tu před námi leží příroda sama. Ultrachaotické cvrčení, pískání a všeliké ruchy jsou občasně proloženy zrychlenými bicími. Pokud si lze něco představit, tak nejblíže je snad zmutované železárenské techno. Zvuk trojky je ostrý, nepříjemný. Snad proto jsou bicí v Chained (4) silně dynamické, navíc hrané s jakousi šamanskou komunikací. Střet s technologiemi naší éry, představovanými uhlušujícím industriálním lomozením, je však nevyhnutelný. Několik prostřídání různých poloh a deska je u konce.