Merzbow - Hiyodori : 13 Japanese Birds Pt.9 (recenze)

23. prosince 2009 v 18:25 | obyčejný posluchač
Nedalo mi to a pracně jsem se snažil dohledat všech devět ptáků a to včetně názvu anglického, latinského i českého. U několika nemám jasno jak byl japonský název myšlen (Suzume - vrabec, Owl - sova, Karasu - havranovití), takže jsem srovnával obrázek i se občas domýšlel. Seznam uvedu u poslední recenze, tedy třinácté. Pokud najdete lepší/jinou verzi, rád se poučím.

CD | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14

Merzbow - Hiyodori : 13 Japanese Birds Pt.9 (CD, 9/2009, Important)

Zářijový díl, nahraný však už v červenci, začíná prudkým útokem syntezátorového hlučení Hiyodori (1). Po nedlouhé chvíli se přidají stejně rozvášněné bicí a jízda je kompletní. Cvrlikání, zurčení, kvílení, pištění s výživným podkladem šumů. Množství pazvuků, snad i elektronických bicích je přerýváno a vlněno v myšlených nekvalitách a roztodivných úrovních. Tento díl je o Bubulčíkovi japonském (Hypsipetes Amaurotis), ovšem zda jsou generované zvuky podobné zpěvu tohoto ptáčka skutečně nevím. Tak jako tak se jedná o příjemnou, odpočinkovou pasáž hvizdů. Elektr(on)ické bicí jsou chvilkami snesitelné, na delších úsecích se ale už víceméně přemlouvám. Postupně se opět najede na hustší notečku několika tlačících zdrojů zvuků. Across The Earth (2) určí středně tempá elektronická smyčka a přiznávající bicí. Po opentlení tímto duem se Vám do přízně začnou tlačit další ruchy a hluky, variování smyčky, změny zvukového spektra.

Minimalistický podklad je neúprosným partnerem pro hrajícího bubeníka. Podklad je chvílemi kytary evokující, ve středu si poslechneme cosi-jako-experimentující baskytaru, skoro-ambientní, poklidně-ruchový ostrůvek vystřídá a závěr zakončí rytmický poryv. Purple triangle (3) přináší podobně jako úvodní track intenzivnější tlačící zvukovou masáž. Překotné bubenčení a trýzněné elektronické obvody. Během čtvrthodinky se pro laika příliš nezmění, srdce hlukomilce zaplesá.