World's End Girlfriend - Dream's End Come True (recenze)

28. srpna 2009 v 21:12 | obyčejný posluchač
World's End Girlfriend - Dream's End Come True (CD, 2002, MIDI Creative/Noble)

Divná kapela (?) - kromě hostů ve třetí skladbě a omáčkových informací se ničehož nic nedozvíte. Divný název kapely i desky - čtyři skladby, padesát minut. Divný obal - naškubané cáry papíru nebo látek s vytavenou barevností a mírně napixelizovaný pohled nočním vesmírem.

Singing under the Rainbow (1), Caroling Hellwalker (2) a Wonderland Falling Tomorrow (4) jsou tři cca. osmiminutové kousky, které lze při troše humorné fantazie nejblíže připodobnit zdigitalizovanému haprujícímu flašinetu, nakolážovanému dohromady se zaseknutými klávesami. Občasné zprasené rytmy, zvukové rejstříky, přelévání zvukového harampádí nálevkou a kvrdlání v shakeru. Divnost na n-tou, která přesto láká k poslechu, neodpuzuje. All Imperfect Love Song (3) je chybějící částí. Se svými pětadvaceti minutami a avizovanými hosty (Tavito Nanao - hlas, slova a melodie zpěvu, Ken-Ichi Matsumoto - saxofon, Mio Okamura - housle (1,3), Seigen Tokuzawa - cello, Yoshimi Imaizumi - piano) je odlišná, byť jen přeneseně. Změny nejsou divoké, k poklidné náladě by se to ani nehodilo. Vždyť posloucháme milostnou píseň. Všichni muzikanti se snaží udržet melodickou, posmutnělou náladu, ale jakýsi skrytý manipulátor seká, efektuje a vstupuje do děje. Už, už se zdá, že violoncello s houslemi za doprovodu klavíru konečně zůstanou pospolu a dokončí své hraní, ale nenechavé prsty toho, kdo tahá za nitky, jsou všudypřítomné. Někdy jen připípáváním, jindy divokými rytmickými vpády, kdy společně s nimi vše zhruba od poloviny zrychlí a zdivočí ve futuristickou dupárnu. Nerad bych zapoměl na free saxofonovou jízdu.

Tolik tedy prachobyčejný popis slyšeného. Já teď poběžím a začnu luxovat internet, abych se dozvěděl něco více o téhle desce. Doporučuju Vám koupi i následný poslech tohoto zvrhle interesantního krásného díla.