Merzbow - Kokuchov/13 Japanese Birds Pt.8 (recenze)

29. srpna 2009 v 11:21 | obyčejný posluchač

CD | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14

Merzbow - Kokuchov/13 Japanese Birds Pt.8 (CD, 8/2009, Important)

V červnu spytlíkovaná nahrávka čítá padesát minut. Úvodní zacyklená Mesmerism (1) bzučí, houká a vrčí jako transformátor před výbuchem. Chvíli je tímto ševelením pohybováno, k tomu v pozadí mistr lehce bubnuje. Stěžejním kouskem bude pravděpodobně Black Swan (2). Drásavá elektronika a útočné bicí s dvojšlapákovým během, tolik na začátku čtyřiadvaceti minut. Čistě sejmutá uhánějící rytmika, kvílející, skřípavé a eruptivně natlakované ruchy co chvíli vystřelují na povrch. Zdá se, že pan Akita měl dobrou náladu. Tolik radosti a pozitivní energie už dlouho na desce neměl. I když před polovinou bicí zvolní, stále můžeme naslouchat jistému napětí, zřejmě k dalšímu útoku. Osamocené nic, úplné nic a je to tady. Dvojšlapka kmitá a vrchní polovina soupravy je taktéž proháněna. Postupným snižováním stopáže se blížíme ke konci tohoto dílu. Colored Rain (3) je započato kovovým smýkáním, samozřejmě generovaným a patřičně uraveným syntezátorem. K nenápadným bicím se ještě přidá ambientně varhanní plocha a je opět o čem přemýšlet. Ruchy jsou zajímavé a plynule se mění. Zlověstně industriální kus! Ushiwaka 2 (4) se sedmi minutami hracího času je zpočátku špinavým hukotem s tupými údery. Realitu přinesou až hybné bubny a jakési sirény. Hlukový populár, kde se nehraje na synchronizaci taktů. Záměrně nechtěná rozhašenost otestuje Vaše hemisféry.

Pětka, sedmička a osmička. Tři velmi dobrá alba z prozatimních osmi, to není špatná bilance. Už nám zbývá jen pět kompaktů, takže si je pusťme (všechny) postupně ještě jednou.