Longital - Promo audio & video (recenze)

29. srpna 2009 v 13:21 | obyčejný posluchač
Longital - Promo audio & video (CD-R, 9/06)

Součástí příprav vydání, tehdy (říjen 2006), novinkového alba Výpravy se v emailové poště objevila výzva k možnosti seznámit se s promo nahrávkou. Nebylo nic jednoduššího než odpovědět. Ze zmiňované desky jsou představeny tři skladby, další trojice je z o dva roky mladšího alba Svetadiely. Audio doplňuje datová stopa s dvěma verzemi (*.mov, *.mp4) videa Dlhých Dielov.

Longital je trojice slovenských muzikantů. Dva živí (Daniel - kytara, smyčec, slide, zpěv a Shina Lo - zpěv, basa) berou neživého Xi-di-nim-a jako plnoprávného partnera, ač poskytuje "jen" smyčky a samply. Jednu chvíli kapela působila objevně, byla tlačena a někteří kritici se předháněli ve vyprdlosti z ní. Osobně si nemyslím, že bylo nutno dělat takový humbuk. Pravda, písničky mají mnoho potřebného pro úspěšné zásahy, což se jim podařilo. Jsou posluchačsky čitelné a dobře srozumitelné, zajímavě aranžované, vtipně a vkusně obohacované přídavnými zvuky. Šikovně rozložené vokály, příjemně zabarvené kytarové sól, ševelící rytmické samply mohou vzbuzovat radost a jistou familiérnost. Nedělám si iluze, že dvojice, ehm pardon trojice, vše zvládne naprosto bezchybně i na koncertech, což je názorně vidět a slyšet na video ukázce. U jedenáctiminutové Na mori bylo mým jediným přáním aby nikdy neskončila. Nic se nemění ani u tří starších kousků. Skvělá produkce, hladivé zpěvy, neútočná atmosféra, úsporné, přesto výživné hraní. Cítím hrstičku lidovky a country (Moje srdce), experimentu v celkovém uchopení své hudby. Profesionální, posluchačsky vstřícná, neprvoplánovitě líbivá, což vše umí nezakrnělí posluchači náležitě ocenit.

Je čas ísť ukázka
Drzka ukázka
Na mori ukázka