Anisakis - Demo CD-R 2009 (recenze)

28. srpna 2009 v 23:27 | obyčejný posluchač

Anisakis - Demo CD-R 2009 (promo)

Při svém šmejdění po bandzone se mi zjevila kapela Anisakis. Nic divného, kdyby to nebyli Japonci. Kde se tři čouzci z Tokia vzali na českém serveru? Jednoducé jako facka. Chystají se na krátké turné po České republice. Výměnný hudební pobyt je domluven s kapelou Dead Pope's Company.

Pětiskladbový demáč o celkové délce necelých dvanácti minut je odmydlen v lehkém rockovém nádechu s ještě lehčí punkovou příměsí. Jun Porno (kytara, zpěv), Imachama (basa, sbory), C.B. Kozi (bicí, sbory) se napřahují, ale facku Vám nedají. Skočná drsňácká póza, při které se budou slečny vlnit, snad se i více rozpohybují, kluci ale zřejmě půjdou k baru na pifsona a tam si Clash-ovskou odsýpačku poslechnou. Není to zlé, chybí mi tu o pověstný chlup více energie na strhnutí davu. Samozřejmě hodnotím "studiovou" nahrávku, takže je docela dost dobře možné, že přes pořádné PA-čko se vibrace dostaví.

Humorné je zpěvákovo přeskakování hlasu v první skladbě (a nejen tam) Dead TV (1), kde se nám snaží vypjatě přednést text. 朝露 濡レ彦 (2) s volnějším tempem a odsekávanou kytarou u ztrácí energii. U české kapely by snad zaskočila čeština, zde se není čeho držet. Na konci první sloky スレンダー (3) se před stopkou skryt obrat 'power ko-kot' a poté vyřvávací sbory. Klavír není uveden, takže zajímavý zvuk v překlenutí je zřejmě kravský zvonec, či co? Nejdelší a snad i nejzajímavější skladba. 死にたい夜と石榴 (4) s kytarou jako sázená vejce a sbory pro změnu houkanými, také stojí za zmínku. キプリスモルフォ (5) rozverně skáčkuje, hbitě sóluje a vysíleně křičí. Mno, při několikerém poslechu se dostávám na jejich kmitočet, na koncert bych zašel taky, ovšem nic podstatného by se asi nestalo. Nebýt to Japonci, přiznávám bez mučení, že by mi nestáli ani za těhle pár řádků.

Každopádně je jděte podpořit, očíhnout a následně zhodnotit sami.
  • 26.12.2009 Brandýs Nad Labem/Klub-K
  • 27.12.2009 Praha/Rock Cafe