Yab-Yum - Don't anger the earth daily (recenze)

11. července 2009 v 1:18 | obyčejný posluchač
Yab-Yum - Don't anger the earth daily (CD-R, 2009, Lo-Fi Or Die Rex)

Produkty anglického labelu jsou vždycky extra buřt. Ani tentokráte nezklamali. Zatím nevím jaký je hudební obsah, ale obal mluví za mnohé. Pokud běžný posluchač nadává na jakoukoli odlišnost a přeje si uniformní kusy, aby je mohl bezproblémově řadit do polic, zde by ho snad trefil šlak. 97 pálených disků je doprovozeno foto asambláží (slepencem) fotek a papírů. Na oko působivé, ale i já, zkušený milovník extravagancí, přemýšlím, co s tím.

Vkládám a zapínám. První čtvrtina (1) hodinové improvizace baskytary, bicích a zpěvu je zahájena miniaturou blackmetalového včelína. Legrácka je v okamžiku nahrazena hudrající basou a vířícími bubny. Celých osm minut pluje bez avizovaného zpěvu a celek je jaksi stylově bezpohlavní. Z volného hraní je cítit muzikantskou zkušenost. Basák Klubo chvílemi připomíná hru na violoncello. Nahrávka (2) není z nejčistších, ani nejkvalitnějších, ovšem máme tu čest s cílenou nekvalitou. Druhá část už je od počátku o poznání divočejší. Po rozehrávce se přidává i šílený vokalista a společnými silami testují grind-noise hájemství, aby se poté uklidili při mluveném slovu za doprovodu již nastíněného přehlednějšího jamu. Do konce třinácti minut se vše několikráte opakuje a střihem skončí. Divnou lupající pauzou končíme a zároveň začínáme. Tady se nehraje na čistění, na cizelování. Upřímnost nade vše. Rytmická sekce hard rockové kapely čeká ve zkušebně na opozdilce (3). Hrají jen tak, pro vyplnění času, pro zábavu. Žádný stres, žádné nervy. Bicmen Kanju není svazován společně složeným materiálem, basák může otestovat efekty a svůj nástroj řádně zprznit. Po sedmi minutách dorazil zpěvák a bez dovolení se k dění přidává. Čtyřiadvacet minut uteklo, kytarista nikde. Srát na něho! Poslední kus (4) s pulsujícím basovým vrčením, překotnými rytmickými vsuvkami a naříkajícím vokálem je svým způsobem nervní meditací.

Deska sic drží svou zahuhlaností pohromadě, ale na hodinové ploše bych očekával pár ostřejších provokací nebo nemístných vtipů. Takto je to pro mě pouze zajímavý titul na jeden poslech.

co je yabyum
tohle nejsou recenzovaní yab-yum