Raein + Lhasa + Daitro - The Harsh Words as the Sun (recenze)

12. července 2009 v 0:16 | obyčejný posluchač
Raein + Lhasa + Daitro - The Harsh Words as the Sun (CD, 2004, Oto/Satire)

Raein pochází z Itálie. Neuroticky exponovaný zpěv (dívčí?) na psychoticky klidném hudením podloží. Emocionální kytarové pidlikání s náladotvorným obsahem působí příjemně a objevuje se v polohách rychlých i uvolněných, ozvláštňovaných divnými melodiemi. Jedna skladba ve dvou částech (1,2). Texty jsou bohužel v italštině nebo japonštině, takže se lze jen domnívat co kapelu trápí. Syrově intenzivní!

Lhasa jsou důvodem proč jsem si 3-cestný split obstaral. Pochází z Japonska. Porce emocinality podruhé a jinak. Mírně natlačený zvuk, hodně natlakovaný zpěv - ten ve zvířecí hluboké poloze i druhý, vztekle vřískavý, hybná nepřekrášlovaný muzika. Kontrastování poklidnější pasáží s těmi hutnými na ploše bezmála jedenácti minut (3) zdárně funguje a několikrát se opakuje. V druhém příspěvku Fallen Grace (4) kapela v úvodu předvádí, že umí i zadivočet. Spíše než cokoli jiné je to překotná hybnost. Bogged Horizon (5) je stupňována od tiché šumící nečistoty, přes vybrnkávání, táhlý vokál, nedočkavé bicí až po úderně sekanou podstatu, nad kterou zpěvák ryčí jako smyslu zbavený. Neskutečný zážitek!

Daitro - země původu Francie. Je to asi hloupé, že to píšu, ale svou porci už jsem dostal. Proto od třetí kapely na splitu nic neočekávám. Obě vydavatelské firmy k sobě zařadily stylově podobné kapely, takže i Daitro na muziku jdou přes pocity. U zpěvu není na první poslech jasné jestli je to kluk, dnes už i slečny umí betelně vřískat. Tento vokál má ksicht a názor. Ve dvouminutovce Redrum Jr. (6) si musí vystačit s ševelícími kytarami a rockovým základem. La Rock - Un Bateau Ivre (7) je skočnější s nervně rozdělenými kytarami a prostorem pro kontrast. Než se v Le Bout De Mes Levres (8) k bicím a do ploch se rozlévajícím kytarám přidá baskytara, která zde solidně tvrdí muziku, mám pocit, jako by k sobě nástroje nepatřily. Až s naléhavým zpěvem se vše spojí v jeden celek a společně působí na naše mozkovny. Překvapivá kapela!