Gospel of the Future - s/t (recenze)

10. července 2009 v 22:29 | obyčejný posluchač
Gospel of the Future - s/t (CD, 2007, Epidemie)

Nevím proč, ale nějakou dobu mi trvalo, než jsem si našel k desce cestu. Zřejmě nebyla patřičná nálada... asi. Černočerný obal s běloskvoucími kozlími hlavami v prapodivném ornamentu a veškerý text šedým švabachem. Toť na papírovém, třípanelovém digipaku vše. Na disku jako takovém pro jistotu zase jen ta černá poleva.

V době vydání se o kapele psalo jako o objevu, o naději českého ranku zpomalovací hudby, o čerstvých nováčcích. Budiž. Český píseček je opravdu malý, tak proč tu mít viditelnou scénu s padesáti "podobnými" kapelami? Vytažena je jedna, dvě a tím to máme vyřízeno. Tento můj názor samozřejmě nijak nesnižuje kvality G.O.T.F., nezpochybňuje jejich nadšení a zapálení pro věc. Není to doom, ni stoner a už vůbec ne sludge. Prostě těžkotonážní zvuk, valící se hudba, drtící nálada. Nikdy jsem neměl, ani u sebedepresivnějších výkonů, pocit deprese, u strašidelných výsledků pak pocit strachu. Asi se snažím vnímat hudbu jako hudbu a nerespektuji přání umělce. Budu nerad, když vyřčené převrátíte a osočíte mě, že je to hudba veselá, optimistická. Neřeším. Průměrné tempo je středně pomalé, ale chlapíci umí i zatnout zuby a po táhlé sjezdovce pěkně zasvištět. Základ jest metalový, (nebo snad metalický?), vokály hardcoreově dávivé a zkreslené. Vyslechneme instrumentální vyhrávání s dostatečným opakováním i několka experimentálními názvuky.
Počkat si na správný okamžik k poslechu i na desku samotnou se vyplatilo. Ještě, že jsem ji ukvapeně neprodal. Vskutku výživná placka, kterou si brzo zopáknu.