recenze > Kikuko Inoue - Fushigi na Omajinai: Tadaima 2

10. února 2009 v 19:50 | obyčejný posluchač
Kikuko Inoue - Fushigi na Omajinai: Tadaima 2 (CD, 1995, Pony Canyon Inc.)
井上 喜久子 - 不思議なおまじない~ただいま2

Svět je v rovnováze. Stejně jako objevuju interprety zajímavé, nutně musí docházet k opaku. V poště uvíznou perly, které bych snad raději nikdy neviděl, nepotkal a neslyšel. Slečna Kikuko Inoue je přesně taková. Když už nic, alespoň se nuceně odreaguju a podráždím mozkovnu.

Dvaadvaceti stránkový booklet obsahuje 15 fotografií zpěvačky v ateliéru. Vážná, roztomilá, dětsky naivní, zadumaná, přemýšlivá, uvolněná. Všechny jsou sic barevné, ale tónované filtrem sépiové kosti do iluze staroby. Informace jsou kompletně v japonštině, lze tedy více než ředpokládat, že produkt (CD i zpěvačka) jsou určeny pro tamní trh. Pro koho? Na to se raději neodvažuji ani pomyslet, haha!

Jestli nemáte rádi produkci Dády Patrasové, kteroužto byste mohli slyšet snad jen v případě, že Vy nebo jiný zhýralec, ji ládujete nebohým dětem, odejděte. Syntetický podklad, doplňovaný studiově syntetickými doplňky, říkankové zpívání, jemné tak, že i zubní pasta je pilníkem a sladké tak, že i Sachr dort je pelyňkem. Jemnost i sladkost jsou ruku v ruce spojeny ještě sterilitou, která je snad dostupna jen v nemocnici čerstvě po sanitárním dnu. Tisíckrát slyšená ABBA i BoneyM na vesnické pouti 80. let jsou překomplikovanou vážnou hudbou a nejstupidnější techno-popová srágora náročným jazzem. Univerzalitou nejprimitivnějšího použití syntezátorů při troše dobré vůle zmíním desky Petra Skoumala, ale on tak činí pro jednodušší přiblížení různé muziky dětem, ne k vytvoření komerční hudby.

Komu bych tuto muziku pustil? Kámošům jako legraci, co je všechno na světě možné, jako intro nebo outro pro koncert Napalmed, což už dnes nevyužíváme. Snad seniorům k pomalému tančení, ale tam si zase nejsem jist, zda by přijali japonštinu.