recenze > Sunn O))) & Merzbow - Live At Earthdom 2007

31. ledna 2009 v 21:51 | obyčejný posluchač
Merzbow vs. muzikanti (Boris, Sun O))), Porn, Gore Beyond Necropsy)

Japonský terorizér Merzbow nespolupracuje jen s experimentátory, ale pouští se do křížku i s hudebními tělesy. Spíše jsou to tedy kolaborace kapel s Masami Akitou, které ho vyzvou k duelu. Některé z takových si představíme. Kliknutím na odkaz v nadpisu se dostanete na ostatní.
____________________________________________________________

Sunn O))) & Merzbow - Live At Earthdom 2007 (Bonus CD, 2007, Daymare Recordings)

Tato deska je bonusovým diskem japonské reedice Flight of the Behemoth. Před sebou na displayi máme dvě pětadvacetiminutové živé kompozice. Spojení velikánů Sunn O))) a Merzbow bylo jen otázkou času.

V úvodu prvního živáku O))) Bow 3, dostaneme náznak, že bude pěkně veselo. Kytary jsou bez skrupulí rozezněny do komunikace s aparáty, Japonec bez zábran očuchává svůj stolek s laptopem. Ozvláštnění může představovat mužský hlas pohybující se na pomezí řečnění, opery, patosu a falešného zpěvu. Neučesanost a do jisté míry divokost, můžeme sledovat např. u občasného "ustřelení" zpětné vazby, která je velmi zrádná, pokud se s ní pracuje dlouhodobě nebo trvale. Řekl bych, že všem zúčastněným jde o silnější tlak a energii, což se daří. Od druhé půle se vše pomalu začíná slévat do jednolitějšího válce, který je obalován proužky vysokých frekvencí. Vcelku nudné vazbení před skončením umocní nemocný ryk a závěr je neodvratný.

Druhá živá O))) Bow 4 je uvedena sub-plochami, hlukovým syčením, a dvěma hlasy, zvířecím a zajíkavým. Přestože je skladba a v podstatě i celá deska na první pohled sludge, drone a jinak umírajícího charakteru, líbí se mi kvůli nemalé porci experimentování a již zmiňované agresivitě. Ta je sice držena zkrátka, ale je tu. Poklidno se střídá s hlasitým burácením. Zvláště efektovaný dravý hlas zní, jakoby byl reverzován. Vše dříve napsané, platí až do konce. Hučení kytarových drones, drážděný notebook a jeho software, řev a konečné vyšumění do ztracena.