recenze > Seek - 朽ちていく中で

28. ledna 2009 v 21:14 | obyčejný posluchač
Seek - 朽ちていく中で (CD, 2007, S.M.D. Records)

Na první pohled nevýrazný temně-zelený obal halí o poznání světlejší vnitřní stránky prvního titulu u japonského vydavatelství S.M.D. Records. A to nejen uvnitř bokletu, kde jsou listí a větve řádně prosvětleny, ale i co se muziky týče. Informace zmiňují pouhopouhé tři skladby, které ovšem nenaplnily mou předtuchu 15-ti minutové nahrávky. Ta se přehoupne slušně přes půlhodinku.
Pětičlenné japonské těleso Seek je jako přehuštěná krupicová kaše. Již v první třetině poznáte a naplno si vychutnáte oč tu běží. Houkání kytarové zpětné vazby, zlověstné hučení basy a opatrné bicí jsou předvojem agresivní jízdy. Ta je zpočátku hutnější, pomalejší, poté zbrklá, překotná. Plynule se přelévají střední tempa, indie rockové chvilky, emo-tivní pasáže (obojí stále tvrzené heavy kytarami), kdy je jinak velmi agresivní vokál prostřídáván s čistým. Vše je zajímavě ozvláštňováno.

Ve druhé skladbě se opět nenechejte zmýlit poklidným začátkem a brnkáním kytar. Všimněte si silně zkreslené baskytary, která dává tušit zběsilost, emoce, kontrastování dynamických poloh. Je úžasné poslouchat, kterak si mnohé kapely příliš nelámou hlavu se stylovou čistotou. U Seek nejde o kdovíjaký hudební mix, ale přece.

Poslední píseň a scénář se opakuje. Pomalý úvod, přehledné akordy, zahušťování nálady, přidávání vzteku, množení masy, zrychlování. Po zdánlivém vyčerpání dojde na náladotvorné vybrnkávání a poklidnější chvilku, aby se vše překulilo do hrubého pojetí hard core. Tu škatulku berte prosím s velkou rezervou, aniž bych snižoval její kvality, zde se jedná o mnohem chytřejší, lépe řečeno rafonovanější proud.

A co se té krupicové kaše týká. Je sic hustá tak, že se dá kousat, je skoro nepolykatelná, ale přesto příjemně sladká. Ochutnejte na jejich MySpace profilu.