recenze > Mothra - There is a Capital under the Sea

31. ledna 2009 v 20:49 | obyčejný posluchač
Plug-004 Mothra - There is a Capital under the Sea (CD-R, 2007, Threeplugsrecords)

Vydavatelská činnost labelu pokračuje a v roce 2007 to vypadá na publikování desek v podobě vypalovaných disků. Velmi pěkný titul, vydaný sice jen v omezeném nákladu padesáti kusů (41/50), je umístěn do malé, oboustaranně průhledné DVD krabičky. Ze všech desek kapely Mothra je tato zatím nejdelší, i když jsou vypáleny pouhopouhé dvě skladby. První je cca. 27 minutová, druhá má bezmála minut dvacet, obě jsou záznamy z koncertů.

I přes rozsáhlost hrací doby a intenzivnější zvukovou produkci je slyšet, že hudební podklady byly připraveny a nacvičeny. Nejde tedy o bezhlavou improvizaci čtyř lidí. V sestavě se za kovovým bordelem objevuje Juni-toku, ostatní tři členové si ke svým již známým nástrojům přibrali něco navíc. Basák a bubeník elektroniku a elektrikářka pásky. Když jsem psal o intenzivnější zvukové produkci, měl jsem na mysli více hlukového zabarvení a ještě industriálnější údery. Může to být díky sejmutí nahrávky, i když v takovéto podobě a pro hlučně-industriální kapelu to není vůbec na závadu. Jako posluchač jsem nadmíru spokojen.

Mírná nekvalita zvuku je znát už na počátku druhé skladby, kdy je pouštěna a manipulována hudba (ruská hymna?) z pásky. Poté se nastoupí smršť, ze které umí odečítat jen zkušené ucho a otrlý posluchač. Tento záznam není dobrý. Celek je hodně nabořen a z této skrumáže vystupují na povrch hlavně vyšší tóny činelů, zbytek monoliticky pulsuje. Vypadá to na záznam z videokamery, tedy oficiální bootleg (pirátskou nahrávku). Zvuk se o moc nezlepší ani ve volnějších sekvencích, i když je o chlup snazší rozpoznat kovy nebo třeba baskytaru hrající čisté figury.

Dvě fotografie na obalu představují obří továrny. Na jedné rozlehlou montážní halu s pózující skupinkou dělíků, na druhé velká strojovna s třemi sedícími dělníky. Malí človíčkové, které obklopuje, převyšuje a požírá industriál! Osobně to znám velmi dobře nejen z fotografií, jako jsou tyto, ale i z každodenního reálu - životoního, pracovního i kulturního.

Pokud jsou Defektro moc mechaničtí a mechanizovaní a Der Eisenrost příliš precizní a umělecky dotažení, pak Mothra je průsečíkem, který Vás dozajista naplní.