recenze > Linekraft - The Man Who Was Plugged In

31. ledna 2009 v 20:56 | obyčejný posluchač
Plug-005 Linekraft - The Man Who Was Plugged In (CD-R, 2008, ThreePlugRecords)

Dalším titulem japonského vydavatelství je opět nahratelný disk, vypalovák, CD-R. Zdá se, že vícekusové edice jsou pro underground neužitečné. Takto lze lépe a operativně ragovat na počet eventuálních příznivců a zájemců. Disk je znovu vsazen do malé plastové DVD krabky na jejímž čele je přišroubovaný malý plech. Není označeno v kolika kusech byl vydán. Obal, introdukce a název např. první skladby napovídají něco málo o tématickém směrování nahraného hluku. Otázkou zůstává, zda je válečná "image" pozitivní či negativní. Hluk je však forma natolik abstraktní, že nám bude postačovat její zevrubný popis a zde navíc nemáme dalších čitelnějších indicií o propagandistických tendencích.

Šest skladeb je souměrně rozprostřeno na plochu 45 minut, tedy celkového času dříce zabírající jednu stranu devadesátky kazety. Ještě vzpomínám, jak u mých kolegů nahrávačů byly takovéto hrací doby desek ve velké oblibě, Nemuseli řešit dilema co na volný čas dohrát, nebo co naopak vyseknout.

Linekraft je pravděpodobně boční projekt kapely Mothra, nebo její následnická podoba. Má několik společných bodů. Destruktivní baskytara a zabíjející porce hlukovýh a ruchových příměsí. Vše nekompromisně se valící, zvukově obklopující. Rozmazané, zkreslené kovy nejsou přítomny kvůli stavbě rytmů, ale kvůli dalšímu zahušťování zvuku. Nálada je spíše volnější s pomalu vystupujícími erupcemi a měnícími se úrovněmi upomínající škrábající plech, sypající sklo, řezající nože. Je-li tato nahrávka někomu nepříjemná, je mi ho líto. Já si vrním blahem!